некоторое время назад Украинская Ассоциация Владельцев Оружия (або УАВЗ скорочено и рiдною мовою) инициировала начало гражданского проекта (ГП) для создания столь важного для страны Закона об оружии. Я, как лицо заинтересованное, с интересом слежу за процессом и обсуждением. В основном дело движется представителями огнестрельного оружия, которые (наверное) чаще сталкиваются с несуразностями существующей системы (чего стоят недавние новации в Инструкцию 622), но как мне кажется, и нам, не следует оставаться в стороне. Нам следует выработать видение ХО в проекте Закона и представить её на рассмотрение Редакционного совета.
Я, к сожалению, не юрист, не имею опыта, который требуется в этом сложном, но нужном деле, цель поста - информировать сообщество и "поднять волну". Мне бы очень хотелось чтобы высказались и сформулировали своё виденье коллеги-юристы (например, уважаемый Exal) и мы не упустили первую реальную возможность с помощью демократической процедуры создать такой ЗоО, который был бы полон, конкретен, однозначен и мил ножевой общественности (а равно как и всем гражданам нашей многострадальной родины)!
Процитирую некоторые моменты и дам ссылки
0) Ресурс проекта - сайт УАВЗ http://zbroya.info/uk/kb/home
1) Механизм работы в ГП
2) Принципы и способы. И в частности- з використанням можливостей і інструментів інтернет-мережі залучити до участі в проекті якомога більше зацікавлених учасників.
- згуртувати зацікавлених людей на відповідних профільних інтернет-майданчиках (форумах, конференціях), де і повинно відбуватися первинне обговорення конкретних положень та норм Закону відповідно до загального плану підготовки законопректа. Крім того, обговрення та коментування тих чи інших норм майбутнього закону можливе і безпосередньо у відповідному розділі сайту УАВЗ. Для цього потрібно лише зареєструватися на тому ресурсі.
- обрати на кожному конкретному ресурсі модератора, який буде узагальнювати думки та позиції своєї спільноти, формалізувати їх у вигляді текстів, та передавати їх Супермодератору ресурсу http://www.zbroya.info
- Супермодератор буде передавати усі напрацьовані по темі матеріали на розгляд Редакційної ради (її повний склад ще не сформовано).
- Редакційна рада раз на місяць на своєму онлайн засіданні буде приймати остаточну редакцію тих чи інших норм і положень Закону.
- усі зміни та правки до проекту закону буде видно із зазначенням авторства.
- після ухвалення остаточної редакції законопроекту його буде направлено на експертизу до профільних наукових установ.
- до складу Редакційної ради офіційно запрошені представники усіх фракцій Верховної Ради, які власне і вийдуть із законодавчою ініціативою та подадуть проект Закону на розгляд Парламенту.
3) Моё личное виденье - Закон должен определить понятие ХО, классифицировать его виды и ограничить гражданский оборот только для ХО военных образцов. Т.о. ст 263 ККУ станет определять ответственность только за приобретение, ношение и хранение ХО военных образцов (штыки, сабли, кортики, пики и топоры, находящиеся в списке оборудования, используемого ВСУ). В идеале - выбить почву из-под ног многочисленных желающих срубить легких деньжат, разжиться понравившейся железкой и т.д. Понимаю что это может вызывать критику, поэтому призываю принять участие в обсуждении и не забыть в ЗоО про такой важный для нас аспект нашего существования и времяпровождения.6. Закон "Про зброю" повинен:
- чітко розмежувати зброю у цивільному обороті та зброю заборонену до цивільного обороту;
- запровадити чітку і зрозумілу класифікацію зброї у цивільному обороті за її цільовим призначення, технічними характеристиками та функціональними особливостями, а також передбачити можливість багатоцільового використання зброї її власником (для самооборони, полювання, спорту);
- чітко встановити порядок придбання, володіння, зберігання та застосування зброї;
- встановити чіткі та вичерпні вимоги до громадян України, які бажають отримати право на володіння зброєю;
- встановити чіткі вимоги щодо отримання власниками зброї навичок безпечного поводження зі зброєю та чіткі і зрозумілі критерії перевірки наявності та рівня таких навичок (атестації);
- встановити, що право громадянина на зброю має не тимчасовий характер, періодичні перевірки технічного стану зброї не повинні вимагати її періодичної перереєстрації, а перевірка наявності та рівня навичок безпечного поводження зі зброєю (атестація) не вимагатиме повторного отримання дозволу;
- передбачити механізм тимчасового призупинення Права на володіння зброєю та визначити чіткі підстави і критерії для застосування такого механізму;
- чітко встановити підстави та порядок позбавлення Права на володіння зброєю;
- створити дієву та прозору систему підготовки майбутнього власника зброї: вивчення матеріальної частини, юридичні аспекти володіння Зброєю та її застосування, одержання навичок безпечного поводження зі зброєю;
- чітко визначити повноваження державних органів щодо контролю за цивільним обігом зброї;
- забезпечити встановлення особливого порядку судового розгляду усіх випадків, пов'язаних із застосування зброї з метою самозахисту, а саме виключно Судом присяжних;
- забезпечити виключення із законодавства поняття - "межі необхідної оборони", яке по суті нівелює базове права на самозахист. Можлива тільки "необхідна (адекватна) оборона". Усе, що за її межами, в залежності від наслідків - вбивство з необережності, заподіяння тілесних ушкоджень певного ступіню тяжкості;
- забезпечити право на приховане носіння зброї з метою самозахисту;
- встановити чіткі межі та критерії тюнінгу зброї та релоадингу боєприпасів;
- регламентувати питання функіонування цивільних тирів та стрільбищ;
- врегулювати питання тимчасового вивезення громадянами України власної (спортивної та мисливської) зброї за кордон та тимчасового ввезення іноземцями цивільної (спортивної та мисливської) зброї в Україну без зайвих бюрократичних процедур
- не допустити позбавлення, чи звуження прав існуючих власників зброї, які законно володіли зброєю, до введення в дії цього Закону. Закон не повинен мати зворотної сили в частині, яка стосується раніше набутого громадянами законного права на володіння зброєю;
- передбачити процедуру внесення змін до відповідних законодавчих документів та підзаконних актів, які стосуються обігу зброї та суперечать цьому Закону;
- врахувати нормативні акти Європейського Союзу.
- створити механізм громадського контролю за діяльністю системи ліцензування/атестації власників зброї.