1.Дизайнер і розробка.

Ніж є колаборацією між дизайнером Беном Петерсеном (штат Юта, США) і китайським виробником WE/Civivi knives. Назву «Banter» з англійської можна перекласти як «стьоб, жарт, кепкування». Про Петерсона відомо що він з 2011 року займається оглядами ножів і веде ножовий канал на Ютуб. Він перебрав більш ніж 1000 моделей ножів, і врешті решт вирішив створити свій власний дизайн, який вилився в 2019 році в ніж Banter, що уособлював всі побажання Бена до ідеального EDC ножа. Ніж отримав нагороду «Best buy of the year 2021» на BladeShow, а це вже щось значить. Зараз існує багато варіацій ножа, Big Banter, Banter, Baby Banter з різними сталями, кольором і матеріалом накладок. Причому і випускають їх в Китаї, в місті Yangjiang, під різними суббрендами WE/Civivi knives . Я люблю компактні ЕДЦ ножі, тому обрав накладки кольору бургунді із G10 і клинком без покриття із сталі Nitro V Відразу напишу що ножик коштував 60 $ + авіадоставка із США

Ось що пише про створення цього малюка особисто Бен Петерсен. «Я довгий час користувався ножем Spyderco Dragonfly, але зрозумів що маю до нього певні зауваження , які я можу усунути. Зокрема : клинок довжиною до 2,5 дюймів, щоб бути легальним в Чикаго і Бостоні, поміщатись в кишеню навіть жіночих джинсів для запальнички, мати глибоку кліпсу зі змінним положенням, а також більш простий «лайнерлок», ніж замок «беклок» Під час БлейдШоу 2020 я вирішив трохи переробити дизайн, що привело до цілої серії малюнків, і врешті решт до фінального дизайну, який був роздрукований на 3Д принтері і потім надісланий на завод в Китаї. Реліз ножа пройшов в вересні-жовтні 2021. Я не претендую на те що ніж має оригінальний дизайн, він скоріш є квінтесенцією ідей інших малих складаних ножів. Цей ніж має бути радше непомітним, безпечним і зручним щоденним помічником.»




2.Комплект поставки, перші враження. Посилка приїхала в звичайній коробці з коричневого гофрокартону. В ній біла фірмова матова коробочка з наклейками-пломбами. Хоч це і дрібничка, але приємно знати що окрім тебе і працівника заводу більше ніхто ножа не торкався) Всередині м*який чорний фірмовий чохол на «блискавці» а в ньому цілий набір всього: різноманітні буклети, фірмові прикольні наклейки у вигляді ножів, серветка з мікрофібри, і власне в окремому пакетику ніж.




Перше враження – який дрібний! Він значно менший Spyderco Chaparral і не набагато більший від Spyderco Manbug! Ще один мій улюбленець Kershaw Leek виглядає просто здоровенним поруч із ним. Беремо в руки, одразу відмічаю для себе чіткий і гучний клац лайнера і відмінний хід клинка, все ж тут встановлені керамічні підшипники. Люфтів немає в принципі. Лайнер може здатись трохи тугим для такого дрібного ножа, але це думаю діло звички. Композит G10 приємного червоного відтінку «бургунді», в міру шорсткий але все ж не «наждачка» яка рве кишені. Вказівний палець зручно лягає на великий чойл, при цьому глибока але коротенька кліпса абсолютно не заважає зручно тримати ніж у руці. Та все ж цей ніж не для великої руки. Шпеньок титановий, двосторонній, але на мою думку трохи завеликий. Кліпса – також двостороння, глибока, в міру туга і дуже продумано розміщена. Конструкція ножа відкрита, на двох циліндричних полірованих боночках. Є також стоп-пін. Фініш клинка, а також кліпси – рівномірний і глибокий стоунвош.









3. Характеристики, розбірка. Ніж є зменшеною версією більш раннього (і дорогого) хітового Banter. Як я вже писав вище, це було продиктовано певними питаннями зручності і безпеки, а також обмеженнями в конкретних штатах. Виміри:
Клинок 60 мм
Загальна довжина 140 мм
Довжина закритого 79 мм
Вага : 57 г
Сталь: Nitro V (59 - 61 HRC)
Форма клина: Drop point
Спуски : плоскі
Замок: лайнер лок
Кліпса: глибока двостороння, нержавіюча сталь
Шпеньок : титан , двосторонній
Накладки :G10





Клинок і всі металеві деталі мають фініш глибокий «стоунвош».В ножі мінімум гвинтів – осьовий на торкс Т8 і ближче до темлячного отвору бонки кріпляться на гвинти Т8 з потайною голівкою, на кліпсі гвинти Т6. Розбирається все легко і просто при наявності відповідних викруток або біт, на гвинтах є синій фіксатор різьби. Клин стоїть сторого по центру в складеному вигляді. На осьовому гвинті нарізана різьба з дрібним кроком для оптимального підбору сили заятгуванняю Загальне фото комплектуючих після розбірки. Лайнер дуже мінімалістичний, з протилежного боку використано просто металеві вставки. На осьовому як я вже згадував стоять 2 керамічні підшипники в корпусі із жовтого металу. Якість обробки і підгонки внутрішніх поверхонь чудова як пластику, так і металу, і тут цей ніж мені нагадує Spyderco з заводу в Taichung.
4. Сталь і фурнітура. Як я вже писав вище, на ножі використана нержавіюча сталь з підвищеним вмістом вуглецю, азоту і ванадію NitroV від виробника New Jersey Steel Baron. По своїх основних характеристиках вона близька до відомої і популярної шведської Sandvik 14C28N або до австрійської AEB-L. Нижче табличка по елементах.

Nitro V дуже схожа на AEB - L з додаванням азоту і ванадію. Проте додавання азоту не збільшило вміст хрому в сплаві для підвищення корозійної стійкості, а додавання ванадію недостатньо для подрібнення зерна. Nitro - V може мати твердість до 64 HRC при термообробці на максимальну твердість і, звичайно, може бути піддана термообробці до меншої твердості залежно від бажаних властивостей. Сталь має дуже дрібну мікроструктуру і дуже хорошу ударну в'язкість в порівнянні з іншими сталями. В цілому властивості Nitro - V, як очікується, будуть аналогічні AEB - L, можливо, з поліпшенням корозійної стійкості. Проте, якщо ніж не вимагає високої абразивної зносостійкості, Nitro - V хороший варіант. Усі стали, використовувані як основа для порівняння із сталлю Nitro - V, добре працюють з тонкою полірованою бритвеною кромкою, отже, Nitro - V зможе утримувати гостроту тонкої різальної кромки при високій твердості.
По використаній фурнітурі – якість гвинтів хороша, розбірка не залишила слідів помітних оком. На кліпсі використані гвинти Т6, для бонок і осоьовому – Т8. З однієї сторони осьовий має декоративний логотип виробника. G10 як я писав використана дуже якісна і відмінна по текстурі – не дуже шорстка і не дуже гладка. Вцілому до вибраних матеріалів важко придратись, хіба що поліврований осьовий вибивається із загального ансамблю.













image host