Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Загальні питання. Виготовлення, носіння, використання та зберігання зброї, ножів та боєприпасів
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Починаю потроху відновлювати.

КОНСТИТУЦІЙНИЙ АСПЕКТ ПИТАННЯ
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ


Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Стаття 6. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.

Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Стаття 8. В Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Стаття 19. Правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розділ II
ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА


Стаття 21. Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 22. Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними.

Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 41. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію і природні якості землі.

Стаття 92. Виключно законами України визначаються:
7) правовий режим власності;


ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Закони та інші нормативні акти, прийняті до набуття чинності цією Конституцією, є чинними у частині, що не суперечить Конституції України.
Отже, Конституція:

1. Відсилає до порядку, встановленого Законом, набуття права приватної власності.

2. Встановлює заборону щодо протиправного (здійсненого без встановлених Конституцією та Законом підстав, повноважень, та способу) позбавлення права власності.

3. Встановлює, що виключно Законом визначається правовий режим власності.

4. Встановлює нечинність будь-яких нормативних актів, прийняті до набуття чинності Конституцією, в частині, що суперечить Конституції.

Прошу відкоментувати, далі буде. cvb42
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Va

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Va »

Exal, мысль вашу понимаю, но не еб**е себе мозги - определитесь с понятием "права". Все остальное -следствия.
Вас как гражданина - не юриста! - вообще не должно е***ь такое словосочетание как "правовластносте". Вас, ака юзера, траблит исключительно ст.23
Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей, та має обов’язки перед суспільством, в якому забезпечується вільний і всебічний розвиток її особистості.
А шожъ это значит? Это значит, что любое ограничение, выставляемое представителями системы общественного управления, должны иметь под собой то, что называется "жизненная необходимость".
Т.е. законодатель, не должен совать свое чмошное рыло туда, куда его не призывало общество и судьба.
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Va, попяченный правоохранителем череп гражданина - следствие определения последним понятия права? :shock:
По второй - "жизненная необходимость" она же "выставленное ограничение" описаны в ст. 19 Конституции.
По третьему - это Вы (я, мы) в лице Ваших (наших, моих) делегированных представителей суем рыло... :)
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Va

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Va »

Va, попяченный правоохранителем череп гражданина - следствие определения последним понятия права?

И да и нет одновременно - ваш вопрос (саркастический, ценю!) подразумевает собой двойственность ответа, проистекающую из скрытого (латентного) креоционизма.
По второй - "жизненная необходимость" она же "выставленное ограничение" описаны в ст. 19 Конституции.

"Жизненная необходимость" увы! - в Конституции не прописана, а имя ей - автономия+автаркия. Т.е. на деле, любое поползновение действительно избранного законодателя на любую сферу деятельности гражан не касающееся этих двух - противоправно по сути.
По третьему - это Вы (я, мы) в лице Ваших (наших, моих) делегированных представителей суем рыло...

Категорически не согласен. Нет "монополии истины" - "истина" доказывается, а не декларируется.
Вы и я - подлинный "закон" Украины - в парламенте и през.палаце сидят понабежавшие. Впрочем, кому я рассказываю... )
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Блин, Va, и как с Вами спорить? :D Вы столь безапелляционно излагаете свои суждения, что какбы невежливо пытаться указать на некоторую их ИМХОшную необоснованность - ну как можно покуситься на столь уверенно декларируемые как истина в последней инстанции принципы. :smile:
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Va

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Va »

Блин, Va, и как с Вами спорить?

В юридически принятых рамках (мы ведь помним что юриспруденция это "учение", а не "наука"?) - нереально.
какбы невежливо пытаться указать на некоторую их ИМХОшную

А вы и не стесняйтесь - попустите бизграматава борзеца - ему станется. )

Просто вы пытаетесь двигаться в рамках принятого ритуала - эт я вполне себе предаю vасхищенью, (самому на такое усидчивости не хватает и заинтересованности) а я предпочитаю "прямой удар". Мне пох как называется крейсер, который нужно пустить на дно.
Вы столь безапелляционно излагаете свои суждения

Моя апеллирую только к естественому разуму и открытым глазам - вы правы, в книжках/источниках такое трудновато найти. И здесь опять-же выплывает тот самый креационизм - с чего вы взяли, что любая книжка "умнее" вас? Возможно ее написал столь же пакостный негодяй, как и ваш скромный визави. )
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Так, Va, пока отложим процесс поглощения Вами моего мозга. :D По стартпосту какой-нибудь глюк детектед аль нет?
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Отже, продовжу. Нижче наведу кілька норм Цивільного кодексу, цікавих в сенсі визначення засад правового режиму сабжу.

Цивільно - правовий аспект.
Стаття 177. Види об'єктів цивільних прав
1. Об'єктами цивільних прав є речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше майно, майнові права, результати робіт, послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, а також інші матеріальні і нематеріальні блага.
Якщо хто має сумнів, що сабж є річчю та майном - прошу:
Стаття 179. Поняття речі
1. Річчю є предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов'язки.
Стаття 190. Майно
1. Майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки.
2. Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.
Тепер - до улюбленого протокольного формулювання " заборонено у вільному обороті", "обмежено у цивільному обороті".
Стаття 178. Оборотоздатність об'єктів цивільних прав

1. Об'єкти цивільних прав можуть вільно відчужуватися або переходити від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва чи спадкування або іншим чином, якщо вони не вилучені з цивільного обороту, або не обмежені в обороті, або не є невід'ємними від фізичної чи юридичної особи.

2. Види об'єктів цивільних прав, перебування яких у цивільному обороті не допускається (об'єкти, вилучені з цивільного обороту), мають бути прямо встановлені у законі.

Види об'єктів цивільних прав, які можуть належати лише певним учасникам обороту або перебування яких у цивільному обороті допускається за спеціальним дозволом (об'єкти, обмежено оборотоздатні), встановлюються законом.
Хтось знає чинний цивільний Закон, що встановлює вид майна "холодна зброя"?

Все ще є сумніви щодо того, що вид майна ХЗ має бути прописано в Законі? Прошу -
Стаття 325. Право приватної власності

1. Суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

2. Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.
А далі є одна цікавинка. Прошу уважно вчитатсь для розуміння в подальшому значної спірності популярного твердження про те, що "Володіти та зберігати ХЗ можна, максимум відповідальності за відсутності дозволу - адмінштраф".
Стаття 328. Підстави набуття права власності

1. Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

2. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом
.
І ось ці положення можна трактувати "вилкою".
Варіант 1 (який я власне, поділяю) - за відсутності Закону, що прямо забороняє необмежений цивільній обіг ХЗ та Закону, який визначає вид майна ХЗ -
Об'єкти цивільних прав можуть вільно відчужуватися або переходити від однієї особи до іншої в порядку правонаступництва чи спадкування або іншим чином
.

Варіант 2, (проти)правозастосовуваний (цитую НП коментар до ст. 348 ЦК):
1. За ступенем свободи участі в цивільному обороті речі поділяються на вилучені з цивільного обороту, обмежені в обороті та не вилучені з цивільного обороту (ст. 178 ЦК). Кожна держава може визначати об'єкти, які з міркувань державної безпеки, суспільного порядку не можуть перебувати у власності тих чи інших суб'єктів правовідносин або мають набуватися з дотриманням спеціальних правил.

Постановою Верховної Ради України "Про право власності на окремі види майна" було затверджено Перелік видів майна, що не може перебувати у власності громадян, громадських об'єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України та Спеціальний порядок набуття права власності громадянами на окремі види майна. До переліку входять: зброя, боєприпаси (крім мисливської і пневматичної зброї та боєприпасів до неї, які набуваються громадськими об'єднаннями з дозволу органів внутрішніх справ), бойова і спеціальна військова техніка, ракетно-космічні комплекси, бойові отруйні речовини, вибухові речовини і засоби вибуху та інші види майна.

До визначених у додатку 2 видів майна, для яких встановлюється спеціальний порядок набуття громадянами права власності, зокрема належать: вогнепальна мисливська зброя, газові пістолети й револьвери та деякі види пневматичної зброї; пам'ятки історії та культури; радіоактивні речовини. Затвердження цих переліків Постановою ВР України суперечить положенню ст. 92 Конституції України, відповідно до якої правовий режим власності визначається виключно законами України. Отже, ці переліки мають бути затверджені законом України.

Коментована стаття встановлює, що якщо майно такого виду набуте володільцем незаконно, то це не створює права власності на нього.
Але якщо майно набуто у власність з підстав, що не заборонені законом (наприклад, зброя перейшла від одного громадянина до іншого в порядку спадкування за законом), і особа за законом, який був прийнятий пізніше, не має можливості володіти ним, це майно підлягає примусовому відчуженню за нормами ст. 348 ЦК.
А звідси маємо прямий місток до ст. 190 КУпАП, штраф та можлива конфіскація, та до п.23 ч.1 ст. 11 ЗУ "Про міліцію". Отже, до побачення, "хотєлка". Видатки на експдосліження - на правопорушнику.
І тут, в порядку провадження справи про адмінправопорушення, або в докримінальносправній перевірці може виникнути ще й інший момент - як ХЗ потрапило до громадянина? Якщо в протоколі\поясненні буде записано "отримав від", "придбав в", "знайшов" - є значна ймовірність розкрутки такиз передумов зберігання до чиєгось "збуту" та власного носіння відповідно.

Далі буде. :D
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
kuhuk
Найфоман-эксперт
Найфоман-эксперт
Сообщения: 4517
Зарегистрирован: 18 апр 2008, 10:19
Откуда: kiev
Поблагодарили: 2 раза

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение kuhuk »

Exal писал(а):І тут, в порядку провадження справи про адмінправопорушення, або в докримінальносправній перевірці може виникнути ще й інший момент - як ХЗ потрапило до громадянина? Якщо в протоколі\поясненні буде записано "отримав від", "придбав в", "знайшов" - є значна ймовірність розкрутки такиз передумов зберігання до чиєгось "збуту" та власного носіння відповідно.
Еще раз другими словами, пожалуйста.
Аватара пользователя
Vik
Найфоман-эксперт
Найфоман-эксперт
Сообщения: 2793
Зарегистрирован: 03 дек 2010, 00:33
Откуда: г. Кривой Рог
Благодарил (а): 107 раз
Поблагодарили: 79 раз
Контактная информация:

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Vik »

Я понял так. Взяли Exal с ножом. Определил эксперт, что нож ХО. Спрашивает следак :"Откуда нож?". Exal говорит, к примеру, что kuhuk сделал и подарил ему. Следак, потирая ручки: "Идем к изготовителю ХО". Дальнейшее, кому какие шишки, по моему понятно. :-D
Все мною сказанное - мое личное мнение, если не указано иное
Аватара пользователя
chv
Найфоман
Найфоман
Сообщения: 553
Зарегистрирован: 08 янв 2011, 18:01
Откуда: Дніпропетровськ
Поблагодарили: 1 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение chv »

Обережно, так і наврочити недовго ::acute::
Чумаківський
Новичок
Новичок
Сообщения: 57
Зарегистрирован: 25 сен 2011, 20:38
Откуда: Кумачове-Глинна Наварія-Зелений Гай

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Чумаківський »

Vik писал(а): Exal[/b] говорит, к примеру, что kuhuk сделал и подарил ему. . :-D
Exal скаже що йому його не просто зробили й подарували, а ще й принесли додому. В результаті одному адмінка, а іншому - пару років умовно за ТРИ форми вчинення злочину - виготовлення, носіння та збут... ::t2418:: Ох, і дебільна норма ця 263-тя...

ПС: Всякі збіги з реальними персонажами є хибними! ::laie48::
Аватара пользователя
deily
Гуру-найфоман
Гуру-найфоман
Сообщения: 6857
Зарегистрирован: 06 июл 2009, 16:46
Откуда: киев
Благодарил (а): 24 раза
Поблагодарили: 50 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение deily »

Vik писал(а):Я понял так. Взяли Exal с ножом. Определил эксперт, что нож ХО. Спрашивает следак :"Откуда нож?". Exal говорит, к примеру, что kuhuk сделал и подарил ему. Следак, потирая ручки: "Идем к изготовителю ХО". Дальнейшее, кому какие шишки, по моему понятно. :-D
Абсолютно непонятно. Понятно только что вместо одного гемора будет 2 или больше. Зависит исключительно от глупости участников... Т.к. не факт что тот на кого покажут таки виноват. Сильно сомневаюсь что будут реально шить ношение найдя, к примеру, в сейфе... Вот прессовать и сказки рассказывать будут. Ну или если я займусь самооговором+подпишу протокол допроса...

Опять же - что есть ношение, а что хранение. И чем отличается ношение от кажется транспортировки при разрешенном коллекционировании?
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Чумаківський (та й решта :D ), по суті викладеного аналізу співвідношення норм - зауваження є?

deily, когда отбираются "объяснения", народ часто сам того не замечая "объясняет" себе на Н-годков. Или на бутерброд операм - следаку.
На вопрос "откуда у Вас в сейфе взялся нож" - что объяснять будете?
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Аватара пользователя
deily
Гуру-найфоман
Гуру-найфоман
Сообщения: 6857
Зарегистрирован: 06 июл 2009, 16:46
Откуда: киев
Благодарил (а): 24 раза
Поблагодарили: 50 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение deily »

Exal.
Если совсем по тупому:
1. б/у - нашел.
2. новый - купил с рук у неустановленного лица, и т.д.

А на второй вопросец ношение/транспортировка(перемещение) - что скажете...?


Кстати, ребята отбирают объяснение весьма некрасиво. Их только форма и спасает...
inakey
Найфоман
Найфоман
Сообщения: 1397
Зарегистрирован: 19 апр 2009, 00:46
Откуда: Киев
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 3 раза

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение inakey »

deily
тогда будет незаконное приобретение :) плюс, к сейфу-же донес - ношение :)
была-же тема, про то, как сажали за найденные сувенирные сюрикены. там еще формулировка была шикарная, как раз про нашел...
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Чумаківський писал(а): ... В результаті одному адмінка, а іншому - пару років умовно за ТРИ форми вчинення злочину - виготовлення, носіння та збут...
Можна в певних випадках і на двох розписати. :D

deily, из постановы о ВУД: "як було встановлено з пояснень гр. deily, він знайшов\придбав в невідомої йому особи ніж, після чого приніс його додому з метою зберігання." :wink:
Незаконне носіння холодної, вогнепальної зброї (крім гладкоствольної мисливської), бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв є умисними, вчиненими без передбаченого законом дозволу діями по їх переміщенню, транспортуванню особою безпосередньо при собі (в руках, одязі, сумці, спеціальному футлярі, транспортному засобі тощо).
Забегаю, вообще-то, вперед паровоза. До уголовно-правовой составляющей дойдет. :D
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Аватара пользователя
deily
Гуру-найфоман
Гуру-найфоман
Сообщения: 6857
Зарегистрирован: 06 июл 2009, 16:46
Откуда: киев
Благодарил (а): 24 раза
Поблагодарили: 50 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение deily »

Exal писал(а):
Чумаківський писал(а): ... В результаті одному адмінка, а іншому - пару років умовно за ТРИ форми вчинення злочину - виготовлення, носіння та збут...
Можна в певних випадках і на двох розписати. :D

deily, из постановы о ВУД: "як було встановлено з пояснень гр. deily, він знайшов\придбав в невідомої йому особи ніж, після чого приніс його додому з метою зберігання." :wink:
Незаконне носіння холодної, вогнепальної зброї (крім гладкоствольної мисливської), бойових припасів, вибухових речовин або вибухових пристроїв є умисними, вчиненими без передбаченого законом дозволу діями по їх переміщенню, транспортуванню особою безпосередньо при собі (в руках, одязі, сумці, спеціальному футлярі, транспортному засобі тощо).
Забегаю, вообще-то, вперед паровоза. До уголовно-правовой составляющей дойдет. :D
Маленький нюанс. На момент совершения небыло заключения эксперта о ХО и я не могу обвиняться в незаконном ношении когда-то тогда неизвестно когда неизвестно чего... Т.е. мы в очередной раз убеждаемся, что подобное дело будет зависить целиком от квалификации адвоката. И до правового государства нам как до луны...
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

deily писал(а): Т.е. мы в очередной раз убеждаемся, что подобное дело будет зависить целиком от квалификации адвоката. И до правового государства нам как до луны...
Не хочу Вас расстраивать, но от адвоката зависит не столь уж и многое. Хотя без него, как правило, еще хуже\дороже. :D
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
kuhuk
Найфоман-эксперт
Найфоман-эксперт
Сообщения: 4517
Зарегистрирован: 18 апр 2008, 10:19
Откуда: kiev
Поблагодарили: 2 раза

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение kuhuk »

Exal писал(а):А звідси маємо прямий місток до ст. 190 КУпАП, штраф та можлива конфіскація, та до п.23 ч.1 ст. 11 ЗУ "Про міліцію". Отже, до побачення, "хотєлка". Видатки на експдосліження - на правопорушнику.
І тут, в порядку провадження справи про адмінправопорушення, або в докримінальносправній перевірці може виникнути ще й інший момент - як ХЗ потрапило до громадянина? Якщо в протоколі\поясненні буде записано "отримав від", "придбав в", "знайшов" - є значна ймовірність розкрутки такиз передумов зберігання до чиєгось "збуту" та власного носіння відповідно.
А вот все-таки другими словами можно?
Аватара пользователя
Aleksandr Afonchenko
Afonchenko Knives
Afonchenko Knives
Сообщения: 9630
Зарегистрирован: 18 сен 2007, 00:39
Откуда: Lozova
Поблагодарили: 25 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Aleksandr Afonchenko »

о мля как накрутили правообладатели гребаные, сами людей на улицах безнаказанно давят машинами, стреляют с автоматов и пистолетов, ибивают в кафе и прочее, а ты какую то железяку не можешь дома хранить, смех да и только.
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Извольте (хотя Чумаківський выше расписал).
В УПК И КУпАП есть две симметричные нормы:
УПК:
Стаття 99. Відмова в порушенні справи

При відсутності підстав до порушення кримінальної справи прокурор, слідчий, орган дізнання або суддя своєю постановою відмовляють у порушенні кримінальної справи, про що повідомляють заінтересованих осіб і підприємства, установи, організації.

Якщо в результаті перевірки заяви чи повідомлення, що надійшли, не встановлено підстав для порушення кримінальної справи, але матеріали перевірки містять дані про наявність у діянні особи адміністративного або дисциплінарного проступку чи іншого порушення громадського порядку, прокурор, слідчий, орган дізнання, суддя вправі, відмовивши в порушенні кримінальної справи, надіслати заяву або повідомлення на розгляд громадській організації, службі у справах дітей, трудовому колективу або власнику підприємства, установи, організації чи уповноваженому ним органу для вжиття відповідних заходів впливу або ]передати матеріали для застосування в установленому порядку заходів адміністративного стягнення.
КУпАП:
Стаття 253. Передача матеріалів прокурору, органу досудового слідства або дізнання

Якщо при розгляді справи орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки злочину, він передає матеріали прокурору, органу досудового слідства або дізнання.
в общем, пространство для маневра у сотрудников вооруженного отряда есть. И оно расширяется сообразно тому, что гражданин о себе расскажет. :)
Об этом далее будет. :D
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Аватара пользователя
deily
Гуру-найфоман
Гуру-найфоман
Сообщения: 6857
Зарегистрирован: 06 июл 2009, 16:46
Откуда: киев
Благодарил (а): 24 раза
Поблагодарили: 50 раз

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение deily »

Exal писал(а): расширяется сообразно тому, что гражданин о себе расскажет. :)
скорее от себя положит... :( иначе по-любому расширится...
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Мабуть, продовжу. Наступним моментом, що передує огляду адміністративниого аспекту обігу сабжу, буде фіксація базового документу, що визначає обмеження конституційого та законного права громадян на володіння та розпорядження сабжем. Отже, зустрічайте: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ ... eg=2471-12
ПОСТАНОВА
Верховної Ради України



Про право власності на окремі види майна

Із змінами і доповненнями, внесеними
Постановами Верховної Ради України
від 22 квітня 1993 року N 3131-XII,
від 15 липня 1994 року N 121/94-ВР,
від 24 січня 1995 року N 19/95-ВР

Відповідно до статей 13, 28 і 45 Закону України "Про власність" Верховна Рада України постановляє:

1. Затвердити перелік видів майна, що не може перебувати у власності громадян, громадських об'єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України (додаток N 1).

2. Установити спеціальний порядок набуття права власності громадянами на окремі види майна (додаток N 2).



Голова Верховної Ради
України

І. ПЛЮЩ
м. Київ
17 червня 1992 року
N 2471-XII








Додаток N 1


до Постанови Верховної Ради України


від 17 червня 1992 р. N 2471-XII


ПЕРЕЛІК
видів майна, що не може перебувати у власності громадян, громадських об'єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України

1. Зброя, боєприпаси (крім мисливської і пневматичної зброї, зазначеної в додатку N 2, і боєприпасів до неї, а також спортивної зброї і боєприпасів до неї, що придбаваються громадськими об'єднаннями з дозволу органів внутрішніх справ), бойова і спеціальна військова техніка, ракетно-космічні комплекси.

(пункт 1 із змінами, внесеними згідно з
Постановою Верховної Ради України від 24.01.95 р. N 19/95-ВР)

2. Вибухові речовини й засоби вибуху. Всі види ракетного палива, а також спеціальні матеріали та обладнання для його виробництва.

3. Бойові отруйні речовини.

4. Наркотичні, психотропні, сильнодіючі отруйні лікарські засоби (за винятком отримуваних громадянами за призначенням лікаря).

5. Протиградові установки.

6. Державні еталони одиниць фізичних величин.

7. Спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації.

(перелік доповнено пунктом 7 згідно з
Постановою Верховної Ради України від 15.07.94 р. N 121/94-ВР)

8. Електрошокові пристрої та спеціальні засоби, що застосовуються правоохоронними органами, крім газових пістолетів і револьверів та патронів до них, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії.


Примітка: Зазначені засоби не можуть також перебувати у
власності юридичних осіб недержавних форм
власності.

(перелік доповнено приміткою згідно з
Постановою Верховної Ради України від 15.07.94 р. N 121/94-ВР)






Додаток N 2


до Постанови Верховної Ради України


від 17 червня 1992 р. N 2471-XII


СПЕЦІАЛЬНИЙ ПОРЯДОК
набуття права власності громадянами на окремі види майна

Громадяни набувають права власності на такі види майна, придбаного ними з відповідного дозволу, що надається:


а) на вогнепальну гладкоствольну мисливську зброю - органами внутрішніх справ за місцем проживання особам, які досягли 21-річного віку;

на вогнепальну мисливську нарізну зброю (мисливські карабіни, гвинтівки, комбіновану зброю з нарізними стволами) - органами внутрішніх справ за місцем проживання особам, які досягли 25-річного віку;

на газові пістолети, револьвери і патрони до них, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії,-органами внутрішніх справ за місцем проживання особам, які досягли 18-ти річного віку;

(пункт "а" порядку доповнено абзацом третім згідно з
Постановою Верховної Ради України від 22.04.93 р. N 3131-XII)

на холодну зброю та пневматичну зброю калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду - органами внутрішніх справ за місцем проживання особам, які досягли 18-річного віку;

(пункт "а" порядку доповнено абзацом четвертим згідно з
Постановою Верховної Ради України від 24.01.95 р. N 19/95-ВР)

б) на об'єкти, що перебувають на державному обліку як пам'ятки історії та культури, - спеціально уповноваженими державними органами охорони пам'яток історії та культури (Мінкультури, Мінінвестбудом і Головархівом України);

в) на радіоактивні речовини - Державним комітетом України з ядерної та радіаційної безпеки у разі наявності висновку органів територіальної санітарно-епідеміологічної служби про можливість використання цих речовин майбутнім власником в існуючих у нього умовах.

____________
Цей чудовий документ, який відображається із статусом "чинний", вартий окремого аналізу.

1.1. Бачимо дату вихідної редакції - 17 червня 1992 р., та дату останніх змін - 24 січня 1995 року.
1.2. Співставляємо з датою затвердження Конституції - 28 червня 1996 року. Ще раз повертаємося до старт - топіку.
1.3. Робимо висновки.
2.1. Дивимось, що то за Закон України "Про власність". А можемо й не дивитись, а відразу відкрити Цивільний кодекс:
Стаття 4. Акти цивільного законодавства України

1. Основу цивільного законодавства України становить Конституція України.
2. Основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України.
Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу (далі - закон).

Якщо суб'єкт права законодавчої ініціативи подав до Верховної Ради України проект закону, який регулює цивільні відносини інакше, ніж цей Кодекс, він зобов'язаний одночасно подати проект закону про внесення змін до Цивільного кодексу України. Поданий законопроект розглядається Верховною Радою України одночасно з відповідним проектом закону про внесення змін до Цивільного кодексу України.
3. Цивільні відносини можуть регулюватись актами Президента України у випадках, встановлених Конституцією України.
4. Актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України.
Якщо постанова Кабінету Міністрів України суперечить положенням цього Кодексу або іншому закону, застосовуються відповідні положення цього Кодексу або іншого закону.
5. Інші органи державної влади України, органи влади Автономної Республіки Крим можуть видавати нормативно-правові акти, що регулюють цивільні відносини, лише у випадках і в межах, встановлених Конституцією України та законом.
6. Цивільні відносини регулюються однаково на всій території України.
Є тут щось про Постанову ВРУ, видану на підставі неконституційного Закону? Йдемо далі:
Стаття 5. Дія актів цивільного законодавства у часі

1. Акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності.
2. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.
3. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
4. Цивільний кодекс України застосовується до цивільних відносин, що виникли після набрання ним чинності.
Ну і трошки з Перехідних положень:
4. Цивільний кодекс України застосовується до цивільних відносин, що виникли після набрання ним чинності.
Щодо цивільних відносин, які виникли до набрання чинності Цивільним кодексом України, положення цього Кодексу застосовуються до тих прав і обов'язків, що виникли або продовжують існувати після набрання ним чинності.
До слова, паралельне існування ЦКУ та ЗУ "Про власність" та відповідні "маневрові простори" було припинено ЗУ "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Цивільного кодексу України" № 997-V від 27.04.2007 р.
А Постанова лишилась. :o

2.2. Робимо висновки.

До слова, не скажу, що не було спроб припинити неконституційну та незаконну "постановність".
Принаймні одна спроба мені відома. Був такий собі Проект Закону від 03.06.2002 р. N 1143 Про право власності на окремі види майна., відхилений після повторного 2-го читання. Фактично, він дублював Постанову. Але є в ньому одна цікавинка. Поданий проект містив таке:
1. У виключній державній власності (крім випадків, визначених спеціальними законами та передбачених міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) знаходяться:

1) зброя, боєприпаси (крім мисливської та пневматичної зброї, зазначеної у статті 2 цього Закону, і боєприпасів до неї, холодної зброї, іменної зброї, яка належить фізичним особам відповідно до законодавства, а також спортивної зброї і боєприпасів до неї, що придбаваються громадськими організаціями за дозволом органу внутрішніх справ);

...

4) наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори відповідно до Законів України "Про обіг в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів" та "Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживання ними";
А в останній "зарубаній" редакції
наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів
вже не було.
Можливо, через те, що або комітети, або єксуправління ВР таки роздуплилися - обіг цього вже є чітко регламентованим у конституційний та законний спосіб і втикати його згадку в проект жодного сенсу немає.

Так от - дивимось на схему, яка демонструє приклад нормальної регламентації визначеного виду майна обмеженої оборотоздатності.

1. Закон, який визначає вид майна -"Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори" № 60/95-ВР від 15.02.1995 р.

2. Постанова КМ, яка визначає, що саме відноситься до зазначеного майна та конкретизує, обіг яких видів є забороненим, а обіг яких - обмеженим "Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів" №770 від 6.05.2000 р.

3. Дофіга та більше спецнорм та правил, затверджених тим же КМУ та галузевими органами влади щодо обігу обмежено оборотоздатного майна.

4. Наявність в Кримінальному кодексі та КУпАП відсилки до НПА, яким встановлено чіткі кваліфікуючі ознаки - кількісні параметри забороненого та обмеженого в обороті майна - Наказу МОЗ "Про затвердження таблиць невеликих, великих та особливо великих розмірів наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, які знаходяться у незаконному обігу" №188 01.08.2000 р.

Все це належним чином прийнято, зареєстровано та оприлюднено.
Порівняння цивільної регламентації із сабжем можете провести самі, далі буде... Буде мабуть таки про адміністративні взаємини. :-D
Чекаю шквалу критики. ::jchurrah::
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Exal
Начинающий найфоман
Начинающий найфоман
Сообщения: 280
Зарегистрирован: 03 янв 2011, 11:06
Откуда: Kiev

Re: Правовий статус ХЗ\неХЗ.

Сообщение Exal »

Щось я не дочекався жодного відгуку по попередньому посту. :-(
Тож, продовжу на чому зупинився. А саме – на регламентованому обігу сабжу.

Отже, чомусь існує думка, що зазначене питання регламентоване наказом МВС України від 21.08.98 N 622. Принаймні, у вироках та постановах про притягнення до адмінвідповідальності зазначають саме цей акт, порушення приписів якого є підставою для притягнення особи до відповідальності, вилучення майна та інших заходів взаємодії держави в особі своїх посадовців із громадянами.

Насмілюся спробувати аргументувати правову безпідставність такої практики.
Отже, зважаючи на попередні аргументи, відкриваємо преамбулу зазначеного Наказу:
Відповідно до Закону України "Про міліцію", постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1992 р. N 576 "Про затвердження Положення про дозвільну систему", Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого Указом Президента України від 17 жовтня 2000 року N 1138 "Про Положення про Міністерство внутрішніх справ України", Постанови Верховної Ради України від 17 червня 1992 р. "Про право власності на окремі види майна" із доповненнями до неї від 22 квітня 1993 р. та 24 січня 1995 р., а також у зв'язку з прийняттям інших нормативних актів по лінії служби дозвільної системи НАКАЗУЮ:
І розкладаємо по поличках, тримаючи в голові ч.2 ст. 19 Конституції.

ЗУ «Про міліцію» - дійсно має певні згадки щодо предмета обговорення, а саме:
Стаття 10. Основні обов'язки міліції
Міліція відповідно до своїх завдань зобов'язана:

13) давати відповідно до законодавства дозвіл на придбання, зберігання, носіння і перевезення зброї, боєприпасів, вибухових речовин та матеріалів, інших предметів і речовин, щодо зберігання і використання яких встановлено спеціальні правила, а також на відкриття об'єктів, де вони використовуються, контролювати додержання зазначених правил та функціонування цих об'єктів;

Стаття 11. Права міліції

Міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право:
….
22) анулювати виданий підприємству, установі й організації дозвіл на придбання, зберігання і використання зброї, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів, інших предметів і речовин при невиконанні встановлених правил користування і поводження з ними або при недоцільності їх дальшого зберігання, вилучати при необхідності зазначені предмети, опечатувати склади, бази й сховища, закривати стрілецькі тири і стенди, зброєремонтні та піротехнічні підприємства, магазини, що торгують зброєю і боєприпасами, до усунення порушень відповідних правил;

анулювати дозволи на придбання, зберігання і носіння зброї та боєприпасів, видані громадянам, які зловживають спиртними напоями, вживають наркотичні засоби без призначення лікаря, інші одурманюючі засоби, хворіють на психічні захворювання, та в інших випадках, передбачених законодавством;
Тепер щодо відповідності законодавства – наведу ще трохи з того ж джерела:
Стаття 4. Правова основа діяльності міліції

Правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішніх справ України, Загальна декларація прав людини, міжнародні правові норми, ратифіковані у встановленому порядку.
Отже, законний обов’язок надавати дозвіл та законне право анулювати дозвіл у міліції є. Відповідно до законодавства. Від себе додам – чинного, тобто до тих його приписів, що не суперечать вимогам, насамперед, Конституції та Законів. Йдемо далі.

Наступне - постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1992 р. N 576 "Про затвердження Положення про дозвільну систему". І тут виникають питання, при чому одне так просто одразу.

Датовано цей чудовий документ 7 вересня далекого 1992 року. За час існування він пережив 9 правок, остання – від 29.12.2010 р.

В самому наказі реалізовано принцип максимальної лаконічності:
Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

Затвердити Положення про дозвільну систему, що додається, і ввести його в дію з 15 жовтня 1992 року.


Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України

В. СИМОНЕНКО
Міністр
Кабінету Міністрів України

В. ПЄХОТА
Все. Жодного зайвого, на кшталт «на підставі…» чи «згідно…» просто затвердити та ввести в дію – і край.

Саме Положення, затверджене цією Постановою, також вирізняється категоричністю тверджень. Так:
1. Дозвільна система - це особливий порядок виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин, а також відкриття та функціонування окремих підприємств, майстерень і лабораторій з метою охорони інтересів держави та безпеки громадян.

2. До предметів, матеріалів і речовин, підприємств, майстерень і лабораторій, на які поширюється дозвільна система, належать: вогнепальна зброя (нарізна воєнних зразків, несучасна стрілецька, спортивна, навчальна, охолощена, мисливська нарізна і гладкоствольна), бойові припаси до неї, холодна зброя (арбалети, мисливські ножі тощо), пневматична зброя калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони, вибухові матеріали і речовини, сильнодіючі отруйні речовини I - II класу безпечності, збудники інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсини, сховища, склади і бази, де вони зберігаються, стрілецькі тири і стрільбища, мисливсько-спортивні стенди, а також підприємства і майстерні по виготовленню і ремонту вогнепальної та холодної зброї, піротехнічні майстерні, пункти вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, магазини, в яких здійснюється продаж зброї та бойових припасів до неї, організації, що займаються збутом сильнодіючих отруйних речовин, і лабораторії, що проводять аналізи цих засобів і речовин, працюють із збудниками інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсинами */.

3. Міністерства та інші центральні органи державної виконавчої влади, підприємства, установи, організації, господарські об'єднання, а також громадяни мають право у встановленому порядку використовувати, зберігати, перевозити предмети, матеріали і речовини, відкривати відприємства, майстерні та лабораторії, на які поширюється дозвільна система.

9. Видача дозволів на виготовлення, придбання, зберігання, обліку, охорону, перевезення і використання предметів, матеріалів і речовин, відкриття підприємств, майстерень і лабораторій здійснюється:
на вогнепальну зброю (нарізну воєнних зразків, несучасну стрілецьку, спортивну, навчальну, охолощену, мисливську нарізну і гладкоствольну), бойові припаси до неї, холодну зброю, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони, сховища, склади і бази, де вони зберігаються, стрілецькі тири і стрільбища, мисливсько-спортивні стенди, а також підприємства і майстерні по виготовленню і ремонту вогнепальної та холодної зброї, піротехнічні майстерні, пункти вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, магазини, в яких здійснюється продаж зброї та бойових припасів до неї - у порядку, визначеному МВС;
Тут можемо знову відкрити багатостраждальну Конституцію та Цивільний кодекс і знову переглянути чим саме визначається правовий режим власності та як реалізується обмеження обороноздатності окремих видів майна.

До того ж, є ще один цікавий нюанс. У ЗУ «Про міліцію» можемо знайти таке, ст. 7, ч. 4 та 5:
Організаційна структура і штатна чисельність міліції визначаються в порядку, встановлюваному Кабінетом Міністрів України.

Права і обов'язки, організація роботи та структура підрозділів міліції визначаються положеннями, які затверджуються Міністром внутрішніх справ України відповідно до цього Закону.
Де знайти «Порядок визначення організаційної структури міліції», встановлений КМУ - я особисто не знаю. Проте маю певний сумнів, що Положення про дозвільну систему – є саме цим.


Далі - Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого Указом Президента України від 17 жовтня 2000 року N 1138 "Про Положення про Міністерство внутрішніх справ України" скасовано, на даний час є чинним Указ Президента "Про затвердження Положення про Міністерство внутрішніх справ України" № 383/2011 від 06.04.2011 р.
По лінії ХЗ та дозвільної там аж таке:

4. Міністерство відповідно до покладених на нього завдань:

33) забезпечує відповідно до законодавства функціонування дозвільної системи;

6. МВС України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:

4) перевіряти дотримання державними органами та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, їх посадовими особами, а також громадянами правил безпеки дорожнього руху, дозвільної системи та інших норм і правил, контроль за виконанням та додержанням яких покладено на МВС України;
Все.
Щодо ПВР «Про право власності на окремі види майна» було наведено вище.

Отже, в сухому залишку, Наказ № 622 встановлює «правила поводження» відповідно до:

1. Загальному обов’язку міліції давати відповідно до законодавства дозвіл на придбання, зберігання, носіння і перевезення зброї.
2. Загальному праві міліції анулювати виданий дозвіл певним категоріям громадян – відповідно до законодавства.
3. Згадці про забезпечення МВС діяльності дозвільної системи відповідно до законодавства та праві в установленому порядку перевіряти дотримання громадянами правил дозвільної системи.
4. Неконституційної та незаконної ПВР «Про право власності на окремі види майна».
5. Неконституційної та незаконної Постанови КМУ «Про дозвільну систему».



Тепер згадаємо ст. 8 та 19 Конституції
Стаття 8. В Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Стаття 19. Правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Додаємо до того ч.1 та 2 ст. 41 , ч. 1 ст. 64, ст. 68 Конституції:
Стаття 41. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Стаття 64. Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Стаття 68. Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
І п. 1 Перехідних положень Конституції.
1. Закони та інші нормативні акти, прийняті до набуття чинності цією Конституцією, є чинними у частині, що не суперечить Конституції України.
Хотів би все-таки побачити відображення Вашої думки з приводу сабжу… :=(
Долг патриота — защищать свою страну от ее правительства. - Т. Пейн.
Ответить

Вернуться в «Юридичні аспекти»